Posts tagged Video

Amsterdam! Geri Dönüş.

Çok zaman geçiremediğimiz ama bir gün mutlaka, tekrar! ile Amsterdam ve 11 günlük Interrail seyahatimizde geri dönüş yolundayız.

Bir süredir şehir geçişlerini otobüs ile yapıyorduk ve nihayet tekrar bir tren yolculuğu var önümüzde. Berlin’den gece treni ile ayrılıyoruz ve uyuyarak geçen uzun bir yolculuktan sonra sabahın erken saatlerinde Amsterdam’dayız.

Amsterdam’daki hostellerin çoğu dolu olduğu için tek boş bulabildiğimiz yer olan WOW Hostel‘de kaldık. Burası merkezden biraz uzak bir yer, dolayısıyla ilk tercihimiz olacak bir yer değildi. Kaldığımız, kahvaltısı içindeki ikinci hosteldi ama bir Berlin’deki gibi de değildi. Sanırım kendisine karşı nötr hissediyorum, bir tek uyumaya gittik zaten.

Ertesi gün buradan erken bir saatte ayrılmamız gerektiği için, günün son treni öğlen 1 buçuktaydı çünkü, çantalarımızı bırakır bırakmaz kendimizi Amsterdam sokaklarında buluyoruz.

Berlin! 40 Euro.

Her şehri kendi yaşadıklarıma göre bir kelime ya da kelime grubu ile anlatmaya çalışıyorum ve Berlin… kesinlikle 40 euro. Burası harika ama, gerçekten.

Prag’daki gece 03:30 maceramızdan sonra, Berlin’e olan geçişimizi daha erken bir saatte varacak şekilde yapıyoruz ve akşam 8 gibi Berlin’deyiz. Bu arada Student Agency fazla iyi ve oldukça uygun fiyatları olan bir şirket, otobüs yolculukları için Avrupa’da mükemmel bir tercih. Otobüslerde Friends ve Big Bang Theory var izleyebilmek için desem, daha fazla sebep saymama da gerek kalmaz muhtemelen? Ben de öyle düşünmüştüm, harikayız.

Prag! Gece 3 Buçuk.

Eski kaldırım taşlı yolları, kaleleri ile Ortaçağ şehirlerini andıran, kendinizi gerçekten de masallarda hissedebileceğiniz bir şehir Prag.

Tren kullanım haklarımızı sonlara saklamak istediğimiz için Viyana’dan buraya otobüs ile geçmeye karar verdik ve Viyana’daki zamanı verimli kullanabilmek adına günün son otobüsü olan gece 10 otobüsünü tercih ettik. Amacımız geceyi yolda geçirmek ve vardığımızda da terminalde günün biraz aydınlanmasını bekleyerek Prag’ı gezmeye başlamaktı. evet…

Devamını oku

Viyana! Buralar Hep Sanat.

Ayak bastığınız her sokak, baktığınız her bina, soluduğunuz hava dahi sanat kokan bir şehir Viyana. Eğer sanat ve tarihe ilgili biriyseniz… burası sizin eviniz.

Ki benim çok ilgili olduğum söylenemez, ama buraya daha sonra gelelim. Kopenhag’tan tren ile ayrıldıktan sonra tekrar bir aktarma yapacak ve bizi oldukça uzun bir tren yolculuğu daha bekleyecekti. Geceyi trende geçirecek ve sabahın erken saatlerinde Viyana’ya varacaktık, en azından bizim planlarımız bu yöndeydi.

Kopenhag! Bisikletli Yarim.

Günün her saatinde yoğun bisiklet kullanımına sahip, küçük deniz kızıyla sessiz, sakin… huzur dolu, harika bir şehir Kopenhag.

Yarıyıl tatilinde yaptığımız, 5 şehri kapsayan Interrail seyahatimizin ilk durağı Danimarka’nın başkenti Kopenhag’tı. Buraya olan ulaşımımızı zaman kaybetmemek adına tren ile değil, uçak ile yaptık. Günlük güneşlik İstanbul havasını bırakıp, 2 saat 55 dakika süren yolculuğumuzun ardından yerleri karla kaplı, oldukça soğuk bir Kopenhag karşımızdaydı. Hava soğuk olmasına soğuktu da, Kopenhag sımsıcak bir yaşantıya sahip, sakin mi sakin, güler yüzlü çalışanlarıyla huzurun, mutluluğun tanımı gibi bir şehir olarak kaldı aklımda iki buçuk günün sonrasında.

Interrail’de yapılması önerilen ilk şey, bir şehire gider gitmez bir sonraki gidilecek yerin trenini ayarlamak olunca biz de soluğu merkez istasyonunda aldık. Amacımız Amsterdam’a gece treni ile geçmekti fakat trenler arası bekleme sürelerini dikkate almamışız ki gece 3-4 saatlik bekleme varmış ve bu saatlerde istasyonlar da kapalı, yani sokakta kalmak oluyor eşittiri. O yüzden rotamızı değiştirip Viyana’yı ikinci sıraya almak zorunda kaldık. Ha bu seçiminiz sorunsuz geçti mi derseniz, ahah. hayır. Oraya sonraki yazıda geleceğim.

Bir Yılın Ardından: 2014

Yılın son geriye dönüş yazısı olayını bu sene video ile yaptım ama burayı da boş geçmeye gönlüm razı olmadı. 2014 sevdiğim bir yıl oldu, 2015 nasıl olacak bilemiyorum ama sanırım çift yılları daha çok sevdim şimdiye kadar. Bu yıla özel bir yapılacaklar listesi bile hazırlamadım, tek dileğim sağlıklı ve mutlu olmak, geriye kalan her şey bonus olacak.

Vize Haftası Günlüğü

Son yazımın ardından 1 ay geçmiş, aferin bana. Bu sürenin iki haftalık, ama bunun stresiyle birlikte falan 3 haftalık bir bölümü vizelere gitti o yüzden böyle oldu biraz. Hayatım hep uçarak, kaçarak geçmiyor elbette… hala devam eden bir okul gerçeği varken özellikle. Neyse ki bir vize haftasını daha sağ salim atlattım.

Sınav dönemlerinden o kadar, o kadar nefret ediyorum ki bu sefer değişik bir şey deneyip vize haftası temalı bir vlog hazırlamaya karar verdim. En azından belki sevdiğim bir şeyle uğraşırsam eş zamanlı olarak, daha katlanılır olurdular, ki öyle de oldu. Çok sevdim ben bu video işini vallahi. O yüzdeeen, asıl günlük kısmı için yazının sonundaki videoya bakabilirsiniz. Yazı kısmını çok uzatmayı düşünmüyorum. Onun yerine, o hafta boyunca dinlediğim şarkılardan, yine vize haftası temalı bir playlist hazırladım. Şarkıları, isimlerinin üzerine tıklayarak dinleyebilirsiniz ♫♪

Islama Köfte Peşinde

Bizim ev ahalisinin günübirlik bir yerlere gidelim önerisi üzerine, ıslama köfte yemeye Adapazarı’na gidelim karşı önerimle birlikte Kurban Bayramı’nın ikinci günü Adapazarı’na gittik. Bu yemek aşkımla ne yapacağım bilemiyorum, yaşasın yemek yemek! İstanbul’dan oyalanmalarla birlikte yaklaşık 3 saatlik bir yolculuk sonrasında Sakarya il sınırının içerisindeydik.

Kahvaltıdan sonra henüz çok acıkmış olmadığımız için yemek yemeden önce Sapanca tarafına doğru gidelim derken yolda çok tatlı iki dükkan dikkatimizi çekince buralarda biraz zaman geçirdik. İlki ‘Sizin Nostalji’ isimli, bahçe ürünleri satan bir yerdi. Biz ailecek bu tarz bahçe, köy temalı şeylere meraklı olunca gerçekten hoş bir tesadüf olduğunu söyleyebilirim.

Uçmakdere’de Yamaç Paraşütü

Bu hafta sonu çocukluk arkadaşım Deniz ile birlikte Tekirdağ’ın Uçmakdere köyündeydik, amacımız… yamaç paraşütü yapmak!  Her ne kadar 25’ten önce 25 listemde böyle bir madde olsa da uzun bir süre daha extreme spor deneyeceğimi sanmıyordum ki buraya kadar olan olaylar oldukça ani gelişti. Yaptığımız konuşmayı hatırladığım kadarıyla aktarıyorum.